Subscribe to the RSS Feed
Infopromotii Blog

Sondaj: acordarea premiilor

April 7th, 2010 by irina

Sondajul care a acumulat cele mai multe voturi pe Infopromotii - si anume 9.679:

Preferi o promotie care acorda premiile…

rezultate-sondaj-1

Posted in Din promotii adunate, Infopromotii, how to, promotii, sondaje, tendinte | Nu exista comentarii »

Studiu: utilizarea Internetului

March 12th, 2010 by irina

Prin intermediul newsletter-ului Underclick.ro am aflat despre un nou si interesant studiu elaborat de IAB Europe cu privire la utilizarea Internetului la nivel european.

Penetrarea Internetului in Romania este destul de scazuta comparativ cu cea din alte tari europene, de numai 32%, dar deja putem vorbi despre cifre mai bune decat in anii trecuti, iar trendul pare sa se mentina ascendent.

De retinut:

  • Romanii sunt fruntasi la distractie pe net si nu-i egaleaza decat maghiarii si polonezii.
  • Sociabili pana la proverbial, romanii stau bine si la utilizarea retelelor de socializare, cu 61% dintre internauti care si-au vizualizat sau actualizat profilul in ultima luna. Sunt sigura ca si tu ai contribuit la cifra asta, ca si mine.
  • Ocupam locul I (alaturi de belgieni) si la cautarea pe net. Si daca te gandesti ca 96% dintre romanii care intra pe internet folosesc un motor de cautare, ai face bine sa verifici cum sta site-ul tau la capitolul SEO.

Merita sa citesti studiul asta; rezultatele lui iti pot da idei interesante.

Posted in online, studii, tendinte | Nu exista comentarii »

Legislatia din domeniu

March 6th, 2010 by irina

In 99,99% dintre cazuri, daca organizezi o promotie cu premii inseamna ca aduni si prelucrezi date cu caracter personal.

Ca sa faci asta in mod legal, trebuie sa te inregistrezi ca operator in regula la Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP). Site-ul Autoritatii este bine garnisit cu informatii: www.dataprotection.ro. Partea buna este ca poti completa notificarea online, pe baza indrumarilor puse la dispozitie de ei. Nu o privi ca pe o simpla formalitate, ci completeaza cu mare atentie fiecare camp, judeca bine inainte de a atinge orice bifa si ai grija ca toate sa se lege cat mai logic cu putinta, pentru ca in caz contrar vei primi telefoane de verificare si vei fi intrebat care ti-s intentiile, in cazul in care vrei sa prelucrezi mai multe date personale decat ai nevoie pentru scopurile declarate. Partea proasta este ca desi completezi notificarea si/sau o actualizezi online, tot trebuie sa printezi, semnezi si stampilezi primele 2 pagini si sa le trimiti prin posta. Hei, totusi ce voiai mai mult? Se angajeaza firma, deci semnatura si stampila sunt obligatorii.

O copie a regulamentului trebuie depusa la ANSPDCP, in format “celulozic”, de fiecare data. Si tot de fiecare data cand Citeste mai mult… »

Posted in Din promotii adunate, Infopromotii, how to, online, promotii, sondaje, tendinte | Nu exista comentarii »

Cum sa-ti atingi obiectivele

March 4th, 2010 by irina

Am socotit ca aceasta ar fi o tema buna pentru deschiderea unei serii de scurte prezentari in cadrul grupului “Entrepreneurs in Romania” de pe LinkedIn.

La ora la care citesti aceste randuri, imi voi fi sustinut probabil deja prezentarea. Postez aici un articol mai amplu pentru cei interesati de subiect si care vor mai multe detalii.

In general, nu exista promotii sau concursuri cu premii prin care organizatorii sa nu urmareasca un scop clar definit, fie el un obiectiv de marketing sau de comunicare. Experienta imi sopteste insa ca nimic nu este imposibil si am intalnit cazuri in care nu m-am lamurit nicicum care a fost obiectivul vizat si de ce s-a intreprins acea campanie, insa din acelea nu vei invata nimic bun, asa ca e mai bine sa nu le luam in discutie.

A. Obiective de marketing.

De cele mai multe ori, obiectivul urmarit printr-o promotie cu premii este unul de marketing. Iar dintre obiectivele de marketing cel mai adesea propuse, predomina de departe cresterea vanzarilor. “Trimite prin SMS codul unic de pe oricare dintre produsele participante si poti castiga…” - iti suna cunoscut? Este formula clasica, verificata si de succes prin care se stimuleaza cresterea vanzarilor mai ales in FMCG, dar si in multe, multe alte categorii. In toate cazurile, se solicita dovada achizitiei pentru validarea castigatorilor, iar cu cat este mai temeinic gandita si pusa in practica, cu atat mai repede dispar de pe rafturi produsele participante si vanzarile cresc.

Cresterea vanzarilor este adesea corelata cu un alt obiectiv: fidelizarea clientilor existenti. Aceasta strategie Citeste mai mult… »

Posted in Din promotii adunate, Infopromotii, promotii, studii | Nu exista comentarii »

Note mici la invatatura

August 3rd, 2009 by irina

Acum cateva luni, am vazut regulamentul unei promotii ce avea ca scop promovarea unui curs de invatare rapida. Cursul promitea in mod repetat descifrarea rapida a unor pathern-uri. I-am atentionat pe organizatori si sper ca au corectat.

Eram cat pe-aci sa apreciez tipul de concursuri online organizate de un cunoscut institut de cursuri prin corespondenta. Unul avea ca tema un eseu despre vacanta, in limba engleza. Foarte frumos. Dar la un altul, mai recent, participantii trebuie sa trimita o reteta de salata de fructe cat mai aspectuasa si o fotografie a salatei respective, lucru insistent repetat in regulament. Se vede treaba ca nimeni nu stie ce inseamna o reteta aspectuasa si pana acum nu s-a inscris nimeni, deoarece sectiunea de expunere a fotografiilor si retetelor de pe site nu exista, desi ar fi trebuit prezentate pentru obtinerea voturilor.

Posted in Din promotii adunate, promotii | Nu exista comentarii »

Collect and vin!

August 3rd, 2009 by irina

O draguta promotie de tip collect and win: cumperi glet/ sapa/ adeziv/ mortar Duraziv, colectezi coduri de bare si primesti o sticla de vin marca Setila, de 1,5 litri.

Partea interesanta este ca iti revendici si primesti premiul de la magazinul de unde ai cumparat produsele, adica de la magazinul de materiale de constructii. Premiile (si marca acestora) sunt foarte “pe target”  - atat de “pe target” incat mie imi suna cam prea verde-n fata.

As fi foarte curioasa sa stiu ce succes are promotia asta si daca s-au inregistrat sau nu probleme logistice la predarea premiilor.

Posted in Din promotii adunate, promotii | 1 Comentariu »

Doua obiective interesante

August 3rd, 2009 by irina

Ca tot s-a vorbit, la seminarul despre promotii recent organizat de Smark, despre obiectivele unei promotii cu premii.

Iata un exemplu de promotie “pentru vremuri de criza”: BRD desfasoara campania “Fii punctual”, prin care incearca sa-si stimuleze clientii sa-si plateasca la timp ratele la credite si pentru asta foloseste argumente forte: cate o Dacia Sandero pe luna si cate un premiu de 1.000 de lei (net) per saptamana de campanie. Nu este unicul exemplu: si Cofidis deruleaza in acelasi timp o promotie similara, dar cu un singur premiu, care s-ar traduce prin iertarea de datorie (in limita a 9.000 RON!).

Din categoria “promotii cu obiectiv neasteptat”, mi se pare demna de mentionat promotia organizata de Aurora Mall din Buzau, care ofera premii (nespecificate, oferite de magazinele partenere) clientilor care isi parcheaza masina minimum 2 ore in parcarea mall-ului. Care o fi problema cu parcarea?

Va spuneam, la inceputul primaverii, despre o promotie a unei companii aeriene la care puteau participa numai studentii care au obtinut 5 pe linie la sesiunea din iarna trecuta. Aici care o fi fost obiectivul?

Posted in Din promotii adunate, tendinte | 1 Comentariu »

Topul promotiilor din 2008

May 19th, 2009 by irina

Consumatorii au stabilit topul celor mai tari promotii din 2008

Marii iubitori de promotii cu premii au desemnat recent, prin vot secret, Promotia Anului 2008 si top 3 promotii pentru fiecare categorie. Voturile au fost exprimate prin completarea unui amplu formular online pe site-ul www.infopromotii.ro, in cadrul unei campanii cu premii oferite de Netstreet Media – compania detinatoare a site-ului – in perioada 9 februarie - 3 mai 2009. “Promotia anului” este deja la a doua editie, cea anterioara stabilind ierarhizarea promotiilor din 2007 din aceeasi unica perspectiva: a consumatorilor de produse cu ambalaj promotional.

Infopromotii - Promotia Anului 2008

Sa analizam cum stau lucrurile in clasamentul din 2008 (vezi tabel complet) si sa comparam cu topul din 2007 (vezi tabelul pe categorii si tabelul cu clasamentul pentru titlul de Promotia Anului 2007).

Citeste mai mult… »

Posted in Din promotii adunate, Infopromotii, online, promotii, sondaje, studii, tendinte | 5 Comentarii »

Nume de promotii. Statistici

April 29th, 2009 by irina

Fiindca stiu ca iti plac statisticile, am facut pentru tine un exercitiu. Am luat din arhiva noastra offline o bucata cu 268 de promotii si le-am analizat titlurile. Am gasit:

  • 19 coincidente
  • 157 au numele brand-ului inclus
  • 105 contin cel putin o data semnul exclamarii
  • dar numai 82 au verb la imperativ
  • si numai 42 au verb la imperativ + semnul exclamarii!
  • 97 contin macar o trimitere vaga la premii (termeni din familiile de cuvinte “castig”, “Premii” si/ sau anuntarea premiilor efectiv oferite)
  • 52 contin rima sau joc de cuvinte
  • 28 contin termeni din familiile de cuvinte “castig, castigatori”
  • 19 fac referire la sezon.

Unele sunt prea multe, unele prea putine. Speram la mai bine. (Sa ia cineva rima asta de-aici!)

Posted in Din promotii adunate, Infopromotii, online, promotii, studii | Nu exista comentarii »

In numele promotiei

April 29th, 2009 by irina

Mi-am ales de data asta o tema grea, incercand sa compensez o perioada lunga in care am tacut pe blog: cum e bine sa fie numele unei promotii?

1. Sa fie relevant pentru brand si distinctiv.

Cel mai des intalnit titlu din 2006 incoace este “Castiga un iPod pe ora”. Pepsi si Starfoods l-au utilizat simultan in doua campanii din 2006. Au coexistat si “Mobilizeaza-te la premii!” (campanie Terapia S.A. Cluj pentru medicamentul Artroflex) cu “Mobilizeaza-te la castig!” (Piraeus Bank). Cu sau fara legatura cu brandul, se mai calca pe picioare formularile “Fii vedeta!” si “Fii un star”, “Alimenteaza-te cu premii” si “Incarca-te cu premii”.

Vara e sezonul sintagmelor repetitive: “Prinde valul de premii…” si “Valuri de premii de la…”, dar mai ales “Traieste vara…” (de-astea apar cel putin 4 per sezon estival). Coincidente din belsug apar si pe timpul campionatelor, cand mai multe promotii ofera bilete la meciuri si o comunica in acelasi fel.

Incearca sa gasesti un titlu relevant pentru brand-ul tau si nu doar pentru categorie. Altfel, “alimenteaza cu premii” poate fi arborat simultan de o marca de carburanti concurenta si “zile dulci” ca in titlul tau va promite si noua promotie a unui jucator din aceeasi categorie.

2. Sa fie scurt si usor de retinut.

Vrei ca lumea sa vorbeasca despre promotia ta? Daca da, atunci da-i un titlu pe care sa-l poata spune cineva la telefon, pe mail, pe mess, intr-o conversatie obisnuita, fara sa aiba nevoie de un biletel ca aide-memoire. Eu n-as putea recomanda cuiva la telefon o promotie cu numele “Cutare, cea mai practica margarina, da un gust placut sandvisurilor tale, dar si premii utile”. Poate ca nu m-as zgarci la minute de convorbire, dar sigur m-as teme ca n-am retinut corect toate cele 15 cuvinte si ordinea lor.

Citeste mai mult… »

Posted in Din promotii adunate, Infopromotii, online, promotii, studii, tendinte | Nu exista comentarii »